tisdag 25 januari 2011

Frukost tips

Köpte igår Renee Voltaire Granola. Åt det nu här på morgen med min Lätt A-fil. Gud så gott och nyttigt.Värt att prova:
Granola påse 1000g
Müsli utan tillsatt socker

Granola är en crunchy müsli sötad med äpplejuice och malt. Hasselnötter, sesamfrön och russin gör den extra god.

Jag äter min Granola till havremjök eller yoghurt. Eller använd den till att göra bästa pajen; lägg frysta hallon i en form, strö Granola på toppen och hyvla på några skivor smör. Grädda gyllenbrun i ugn och voilà – en himmelskt god dessert!
Innehåll

Granola 1000g Havre, malt, veg. olja, hasselnötter, äppleljuice, sesamfrön, russin och vaniljextrakt.
Näringsinnehåll

Näring per 100g: Energi 369kcal/ 1549 kj, protein 8,6g, kolhyd 50,8g varav sockerarter 6,9g, fett 14,5g av vilka mättade 4,6g, fibrer 6,1g, spår av sodium och salt

















6 kommentarer:

  1. Lät spännande det där, en annan äter bara basmusli och det är ju inte så upplyftande alltid =)

    SvaraRadera
  2. Bra med lite mattips, åt ofta müssli innan jag började med LCHF, köpte då alltid osötat, nyttigt och gott, numera är sådan mat tabu.
    Hoppas du får en fin dag.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Låter gott och nyttigt, men jag är hemsk dålig på att äta fil och musli. Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Det lät gott.
    Jag som har så svårt för att äta frukost på morgonen, kanske skulle prova.
    Ha det bästa!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Mums.. detta borde man nog testa :-)

    Nu får du säkert en riktigt härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. lät väldigt smarrigt :-) Ska nog ge mig på att prova....
    ha en bra dag
    /Johanna

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)