måndag 6 december 2010

Överfull hårddisk

blev det idag när jag hade avstämningsmöte med läkare, försäkringskassa, arbetsgivare och psykoterapeut.
Helt slut i hjärnan efter en timmes diskussioner när och hur jag skall börja arbetsträna. För jag kan ju inte vara sjukskriven hur länge som helst....fick lite panik nästan. Herregud.
Men tycker att mötet ändå var väldigt bra.Jag har en jättebra läkare, en bra handläggare fr. FK, bra Psykoterapeut också.som tur är. Och min arbetsgivare är också kanon. Så nu skall jag börja arbetsträna lite smått under februarimånad. Nästa möte i mitten Mars. Ja, jag vill ju inget annat än att börja jobba igen och vara som vanligt. Men jag har ju en hjärnskada så det är ju som det är.
När jag kom hem slocknade jag i sängen...sov som ett litet barn i nästan tre timmar. Är uppe nu och knallar och fått i mig lite mat. Skall snart åka och handla lite, det ekar i kylen. Skönt att komma ut en stund tycker jag. Men det blir Johan Blund tidigt i kväll känner jag.

Lugnt och fint..mmmmm

5 kommentarer:

  1. Gott att ha människor runt sig som verkligen vill hjälpa till hoppas det ordnar sig för dig. Har själv gott på rehabilitering i 6 mån men det är slut nästa vecka, jätte tråkigt o inte vet ja vad ja ska göra efter detta.
    Ha en bra tisdag/kramizar

    SvaraRadera
  2. Hej Maria, vad trevligt att du gillar min blogg :) Hoppas att allt går bra med arbetsträningen i vår, jag tror det för du verkar vara en positiv och levnadsglad människa och då brukar saker och ting gå lättare.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Så roligt att du gillade min blogg!
    Så skönt att du verkar må bra efter en stroke...ta hand om dig!
    nu ska jag kika runt hos dig!
    kraam

    SvaraRadera
  4. Det är nog alltid jobbigt med sådana möten, men du låter nöjd med det hela. Många har ett riktigt hel... med dessa myndigheter. Hoppas du orkar med arbetsträningen som börjar nästa år. Nu ligger du nog och sover, klockan är över midnatt och mina ögonlock har svårt för att hålla sig uppe.
    God natt kramen

    SvaraRadera
  5. Ja det är väldigt jobbigt med denna typen av möten... Man är inte så stark när det gäller en själv... Jag kan vara precis hur stark & proffsig som helst när det gäller barnen eller ngn vän.. Men när man ska ex ryta ifrån när det gäller mej...så är det jobbigt...
    Man är så liten mot storebror..

    Hoppas det går bra för dej!
    KRAM

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)