onsdag 24 november 2010

Må bra dag

Idag har jag varit på Må Bra utflykt. De vill säga. En vända till Hus till Hus Byggnadsvård där dom har gamla gjutjärns spisar, smides krokar mm. Sedan bar det iväg för att köpa ris i olika former, tall, en och granris för div pynt. Styrde sedan kosan till Vinden Second Hand "loppis" vi har i Alingsås. Där fyndade jag....kul.
Se fotot nedan. Och märk den söta prinsesskronan som jag betalade 5 eller 10:- för. Någon som skänkt utan att veta vad dom skänkte bort. Blev så uppspelt över den. Den verkar också alldeles ny. Trälådan skall målas om,  likaså ramarna skall fixas till.
Nu blir det lite mat och pyssel samt vila här hemma. Skall med maken och träna senare idag.

Tidningen Lantliv ville följa med hem också.....

6 kommentarer:

  1. Tänk, vilka fynd man kan göra! Det stärker ju dessutom kreativiteten när man kan fixa till prylarna efter eget tycke!

    Ha en fin dag i busvädret!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej igen Maria!
    Gå in på "Inställningar" - klicka på "Formatering". Överst där kan du bestämma hur många inlägg du vill ha på varje sida! Jag har 15 st nu.
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Vilken jättebra loppis du hittat, prinsesskronan är jättefin. Såna där lådor är bra till mycket, det var fina fynd.
    Ha en bra kväll
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. det är ju sååååååå kul med loppisar :)

    SvaraRadera
  5. Vad kul när man hittar lite fina saker på loppis. Ofta inget mass-producerat :)

    SvaraRadera
  6. Du är så lik mig, älskar också loppis och alltid hittar jag något att ta med mig hem. Fina saker du hittade. Svarta ramar är ju snyggt mot vitt, dom skulle nog inte jag måla om.
    Kramiz

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)